Stressig liv bland barn och jobb!

Alla inlägg under februari 2010

Av Katta - 28 februari 2010 11:24

Vet inte var jag ska börja igentligen... där jag avslutade igår, kanske??? Gubben har åkt till Uppsala för att kolla en bil med en kompis... vi ska inte köpa bil utan han... snacka om att det e så skönt att det inte finns ngn disk i köket nu när man har diskmaskin!!!

Ååååh va' man svär när man själv ska ha en liten liten stund framför datan så är hela la ligan här o gnäller... måste sluta nu...

Av Katta - 27 februari 2010 13:08

Fick besök igår o det gick jättebra trots att alla va' sjuka! Både jag o gubben har varit uppe i omgångar med kidzen... de har hostat o hostat hela natten samt jag själv. Så vi försov oss imorse till halv tio... då började jag dagen med att byta rum... ungarna tycker att mamma e knäpp... så nu åkte våran säng tillbaka till v.rummet igen...  


Pappa monterade diskmaskinen i förrgår till oss o snacka om att jag e överlycklig... slippa se allt disk samt diska hela tiden ju!!! Sen fick vi nyheten från min kära bror o hans kära fru Catta att vi får deras våningssäng som jag har letat efter och de får i sin tur en växa säng till Tripsie-Daisy, fasters gullunge!


Men nu ska jag ta en kaffepaus o en cigg sen fortsätta med möbleringen!

Av Katta - 22 februari 2010 12:03

... hittade en eller rättare sagt 3 fantastiska jobb som jag vill ha.... som vanligt skickat iväg ansökan och är på gränsen att ringa och stressa på de.... eller ska man göra det? Ska man bara låta bli? Är skit dålig på att marknadsföra mig själv inför arbetsgivare... va' fan ska man säga åt de? Ta mig jag e bäst... hmmm... låter lite desperat i mina öron men o andra sidan man är lite desperat!

Trollungarna är rossliga och jag hade möte på arbetsförmedlingen idag men det sket sig...  men nu ska jag kocentrera mig på att hur jag ska marknadsföra mig själv???

Av Katta - 21 februari 2010 09:22

ärligt börjar tröttna på det här... kan inte snön försvinna nu annars tar det evigheter... vi kanske har snö ända till maj juni oxå!!! Men igår iallafall så fick jag en ny kaffebryggare för 169:- det va' inte farligt.... Idag kommer mina päron hit, pappa ska hjälpa oss med att installera diskmaskinen så jag kan börja använda den istället! En storfamilj som vi är i behov av en diskmaskin.... om man inte vill ha russinfingrar!

Idag tänkte jag gå igenom lite saker hur jag ska organisera hushållet bättre.... köpte min favvo sprej igår från ÖB som dödar alla bakterier såååå jäkla bra, luktar som Jenka-tuggummit.... Det har varit lungt när ungdomarna inte är hemma men bara de två trollungarna.

Jag köpte en CD med "Spöken Laban sagor" för Gustav för han vill höra nuförtiden en go'nattsaga innan läggdags men har en "lat" mamma som somnar själv när hon läser så tänkte jag lite praktiskt med den här CD:n faktiskt men det finns en nackdel.... Gustav är rädd för spöken....  så det gör inte saken bättre att han lyssnar på "Spöken Laban"...

Fick höra nyheterna från Catta & Kim att vi troligtvis får deras IKEA våningssäng... som jag har letat efter som en tok.... De är stabila och kanon bra!

I mitt schema idag står det att jag ska städa... och det ska jag göra oxå för att jag har mina spejflaskor! Men ni anar inte hur dammigt det blir här i lgh:en efter bara några dagar! Man måste typ damma och dammsuga varje dag.... så nu har jag börjat göra det lite i taget... vi har tagit 2 vändor ner till källaren med massa skit men ändå så finns det skit kvar....


Nu e det dax att avrunda o hämta påfyllning samt gå ut i kylan o ta en nypa av friskluft!!

Av Katta - 20 februari 2010 19:52

Täcken på att båda håller på att bli sjuka... själv känner jag mig tjock i halsen! Förra veckan hade vi magsjukan vilket inte en ny urartade... tack o lov!!!! Just nu så blir vi snart insnöade här hemma (bor på bottenvåning) Det e snöstorm ute och svinkallt... Brrrrrr.... Längtar efter vår...

Sen fick vi besök utav en kompis, tog fram kanelbullar från frysen värmde i ugnen, laddade kaffeapparaten.... men det hände inget.... DEN HADE PAJAT! Så nu har gubben o våran kamrat åkt till Coop för att handla kaffebryggare!

Under de senaste månaderna så har det hänt mycke.... massor med jobbintervjuer men kammat noll.... massor med möten hit o dit med skolan, sjukan osv.... Bråkat med FK:assan, vi har ÄNNU inte fått betalt sen Nov 2009... det e 3 månader nu!!!

Nu börjar kidzen bråka oxå, man får alldrig lugn o ro att sitta framför datan, Gurre har blivit en datafreak... han kan sätta på själv playhousedisney på datan o spela...

Det här nya året har inte börjat bra för oss men jag ger mig inte... är inte sån som kastar handuken så fort det börjar krångla i livet!

Nu måste jag avrunda här o styra trollungarna in i sina sängar så jag och gubben får en myskväll framför TV:n....


Go' Natt och sov sött....

Av Katta - 8 februari 2010 11:23

... dottern skulle ha kommit hem igår... men varken svarade i telefon eller sms... hon går igenom en period med att sinnet tror att hon e 18-20 år men hon igentligen e 14 år... jag får gråa hårstrån av henne.... inget går i huvet på henne heller när man pratar vet o etikett med henne! Just nu så e jag o Gustav hemma, han har varit lös i magen... stackaren! På torsdag så har han tid hos kardiologen "hjärtläkaren", äntligen får vi se hur den lilla hjärtat mår igentligen!

Mycke har det hänt i våran familj de senaste dagarna, man själv hänger inte med riktigt på noterna själv... går det bra på ena ändan så krakulerar det på andra... det kanske e livet men nån gång behöver man en "fjärrkontroll" där man kan trcka på PAUS-knappen o andas... Idag kommer familjen annorlunda... min favvo-program... kul o följa upp andra barnfamiljer o se hur deras vardag ser ut!

Tittade på almanackan idag... vi har fan med möten efter möten, varje vecka... minst 2 möten i veckan.... tänk om jag skulle ha haft en heltidstjänst.... puh! skulle ha fått sparken på engång...

En rolig sak är när man läser olika blogg så skriver alla "Oj, har inte varit på min blogg o skrivit på länge..." ok, om man skriver det nån gång men inte varje blogginlägg för då e det jobbigt att läsa överhuvudtaget...

Sen en annan sak som jag har tänkt på... samhället, myndigheter osv.... finns det manual att köpa eller få gratis som man kan plugga utantill hur man beter sig i samhället för att bli accepterat utav samhället o myndigheter? Sverige Demogratisk land... öööh... don't think so!!!


Nu måste det bli en liten paus... inte vilken paus utan kaffe o jompa!

I'll be back!!!

Presentation

Omröstning

Om du får tre önskningar, vad önskar du dig då?
 En miljon, singel och evigt ung
 Villa, Volvo och Vovve
 Tur i kärlek, familj, fast jobb
 Världen runt resa, fickpengar och en omgång önskningar till (men ej pengar)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens visa

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

Ovido - Quiz & Flashcards