Stressig liv bland barn och jobb!

Alla inlägg under mars 2009

Av Katta - 30 mars 2009 19:24

De ringde från Plaza idag... sökt jobb... och va' intresserade att ta mig till en intervju... de frågade massor... om jag skulle skaffa mer barn osv... svar:NEJ!!!!

Ååååh! Hoppas jag får jobbet... där hade man stora karriär chanser! Omväxlande yrke, lite annorlunda... spännande!

Av Katta - 28 mars 2009 12:40

Snacka om att tiden går sakta, gubben ska åka snart till Stockholm och jobba, kommer hem imorron.... själv ensam hemma med småkottarna och ska försöka få tiden att rulla... hoppas det kommer bra filmer ikväll på TV eller nåt! En riktig thriller eller en polisdeckare vill jag se...

Av Katta - 28 mars 2009 09:08

Gick och la mig sent igår... rättare sagt slocknade i soffan... imorse vaknade när Emelie satt på TV:n... Mumin-trollet... Det va' bara att kliva upp och koka kaffe sen ringde telefonen, "Vem ringer så tidigt?" Är inte van att telefonen ringer kl:8.00 på en lördag... Det va' svärmor!

Idag åker Gubben till Stockholm och kommer hem imorron så det blir "Ensam hemma" för mig... Rent hus ska det bli samt massa bloggande... ;)


Jag kommer att fortsätta med min affärsplan idag och se hur det blir för på måndag är det möte... håller tummarna... men samtidigt så behöver jag mycke hjälp att finslipa det hela... Jag kan se helheten framför mig men jag kan inte formulera det till ord... Nästa vecka så börjar det med massa möten med barnen... ibland känns det som att man behöver en sekreterare/assistent för alla dessa möten och komma ihåg... Det som får mig att stressa upp så att jag är beredd att kasta handuken på marken är när människor och myndigheter säger åt än att gör det här nu... och det är ungefär 10 saker på engång och man känner den pressen att jag kommer inte att hinna med allt på engång, suck!

Av Katta - 27 mars 2009 21:24

Läste nämligen om en liten tuff kille som hade en sjukdom "okänd"... en gripande läsning... tårarna bara rann ner. Det så bra skrivet av mamman, hon berättade allting så fint att man levde själv in i situationen... huh huh säger jag bara...



Av Katta - 27 mars 2009 19:06

Ikväll blir det spännande att se finalen, vem kammar hem vinsten! Saknaden efter Moa är stor... *snyft* Värk i axlarna har jag oxå efter gårdagens matshopping, "jag ska bara" lät det till gubben men det slutade med blod-svett och tårar på vägen hem vilken pina det va' för oss båda... hihihihiii


Amanda är hos sin kompis och spenderar natten så vi har hemma de små, Kristoffer åkte hem till sin mamma över helgen. Sen har jag terroriserat min mor via telefon, hihihihiii, min älskade mamma!


Man märker att man blir latare när man inte har någon hund hemma... man går inte ut på promenader... det ända gången jag vistas utomhus är när jag går ut med Gevalia på en dejt med Jompa Glitter ut på balkongen... hmmm!


Nu blev jag kaffesugen...

Av Katta - 27 mars 2009 08:59

Såg någon programmet sent igår med Gordon Ramsey? Han skulle hjälpa en restaurang som tappade kunder och hade ingen ork kvar....

Fy fan säger jag bara... rutten kyckling bland färska kycklingar, rena rama döden... salladen va' rutten men ändå serverade de det till kunderna!

Då börjar man tänka, hur ser det ut i köket på de restauranger man själv besöker??? Har de färska varor? Hur kan man vara säker på det? Om man tänker så här... vi bor i Enköping och det är ganska litet här men ändå så finns det 15 st pizzerior, 8 st kinarestauranger, 10 st vanliga matrestauranger samt flera Sibylla och 1 Mc D. Det finns inte folk som kan täcka upp deras kostnader om inte snittet ligger på att folk äter ca 10 ggr på varje ställe, varje dag... ungefär! Kastar de iväg färskavaror eller använder de det ändå? Hmmm... tror inte att jag äter nån mat ute...

Nu ska jag gå och hämta lite Coffee, Gevalia såklart och gå ut och blossa!

Mat
Av Katta - 26 mars 2009 21:19

Totalt värdelösa program på TV just nu! Lyxfällan orkar man inte titta på... på 4:an finns det inget bra inte heller på 5:an... hmmm...

Har ägnat min tid åt att rita, skissa några tavlor som jag ska pyssla ihop till köket sen... Ska pyssla ihop lite bilder och börja lite smått pyssla ihop Tristas bok som hon ska få när hon fyller 1 år, tänkte jag!


Men nu tänker jag avsluta här och då ses vi imorron!

Av Katta - 26 mars 2009 18:31

Mamma & Pappa va' på besök idag, tog en fika och sen tog de våran Yoda... *ler* men hon måste ju träffa sin riktiga matte och husse me'...


Idag kommer jag iallafall laga kycklingburgare med pommes, Gött! Och Gubben har förlåtit mig det som hände under dagen... nämligen bära hem säckarna med mat hem samt kattsand och en storpack tvättmedel.... själv har jag ont i armarna och axlarna... hihihihiii...


Nu tar jag min kvällsdos av coffee som sagt!

Mat

Presentation

Omröstning

Om du får tre önskningar, vad önskar du dig då?
 En miljon, singel och evigt ung
 Villa, Volvo och Vovve
 Tur i kärlek, familj, fast jobb
 Världen runt resa, fickpengar och en omgång önskningar till (men ej pengar)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens visa

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

Ovido - Quiz & Flashcards