Stressig liv bland barn och jobb!

Alla inlägg under mars 2009

Av Katta - 17 mars 2009 11:51

Bytte gardiner i köket så att vi fick lite ljus i köket då såg man alla skåpluckor hur skitiga de va'!!! Bläk, säger jag bara...

Medans jag bytte gardiner så fick jag en oönskad medhjälpare, MissD, hon skulle bara ta tag i mina händer och rivas och bitas m m inte nog med det så började hon hänga på gardinerna vilket inte va' så roligt... Nu tar jag en paus från skurandet och tänkte vänta in kaffet innan jag ska sätta mig ute på balkongen!


Det är roligt att städa när man får göra det i lugn o ro samt i sin egen takt, ingen stress... men så fort barnen sätter igång då är det som att släppa ner en handgranat i lägenheten.


Imorron så går jag och Amanda till Ö&B och handlar målarfärg samt förbi Jysk och handlar en överkast till våran säng (såg att de hade billigt)

Av Katta - 17 mars 2009 08:52

Va' det någon som såg programmet igår? Om tjen som köpte hästar bara för att få en "sällskapshäst" till sin häst! Men i självaverket så ägde hon en slakteriverksamhet där hon slaktade dessa fina djur utan orsak, bara för pengarna skull! Hon hade även ljugit om sin egen häst (hade ingen) ljugit om att hon bodde på en gård, vilket hon inte gjorde och skrivit kontrakt iallafall med en utav hästägarna, att om hon någonsin skulle sälja hästen eller överhuvutaget inte ha kvar henne va' hon tvungen att kontakta förra ägaren för då skulle hon ta tillbaka henne! Vilka idioter det finns...

1o4zm1.jpg

Hoppas verkligen att slakteriet går under samt att man skärper till med lagarna när det gäller hästar!

Av Katta - 17 mars 2009 08:11

vaeldigt_troett_katt_1.jpg

Dagen börjar med en kopp Gevalia och en cigg så klart... rastat Moa och gjort ordning frukost till Emelie och Gustav!

Båda är hemma pga hosta och lite feber, själv känner man oxå att nåt är på gång i den här kroppen oxå!


Igår såg jag en trailer utav en ny film som kommer "Marley & Jag", det är ett måste att se... jag ska försöka att planera något mysigt åt mig och gubben att vi ska ta en kväll och gå titta på film samt äta på restaurangen!

Av Katta - 16 mars 2009 18:10

Snacka om att man är seg idag... det är bara för att jag tog en powernapp och vaknade typ en halvtimme sen... ska börja planera måleri av väggar med Amanda... det är vi som har tagit på oss projektet av att måla i hallen och hennes "nya" rum!

Ska ta före och efter bilder både från hallen och sovrummet så får ni se skillnaden!

Av Katta - 16 mars 2009 14:48

Snacka om att en man kan bli så överlycklig att få ett garage... min gubbe fick garageplats idag och han blev som en tam liten hundvalp måste jag säga... så lite gör så mycket!


Nu får han mecka i lugn och ro, hur mycket han vill och inte minst jag blir av med alla garagegrejer härifrån (lgh:en) samtidigt får "Pärlan" (hojen) en varm plats över nästa vinter...


Ensak till min dotter gick med på att byta rum... efter många moment! Jag tänker inte tala om hur jag fick henne att byta rum men det är det värt! Då får vi äntligen ett rum att sova i utan att man blir väckt av att nån sitter och tittar på tv sent på kvällen samt småungarna vägrar att sova i sitt nuvarande rum då blir det enklare att få de sova i sina sängar när vi ligger och sover i samma rum!

datorkatta.jpg

(slipper jag sova så som kattungen)

Av Katta - 16 mars 2009 11:08

Det bidde en Omelett och en rågkuse, efterrätt en kopp kaffe!

eier2.jpg

Men min stora fundering, va' händer idag? Jag vill göra något men vet inte vad?! Lustigt... Men på onsdag ska jag köpa målarfärg och måla hallen, Bye Bye Gula färgen! Hello... nougat!

Jag och gubben har massa ideér hur vi ska fixa lägenheten men man får ta en sak i taget... Själv försöker jag övertala min dotter att hon byter rum med småkottarna... då kan vi ha våran säng i deras rum och vardagsrummet blir en vardagsrum istället för en delvis sovrum!

Måste gå och muta min dotter för ett byte... vilken mamma jag är?!


See U later!

Mat
Av Katta - 16 mars 2009 08:40

300x250_2.gif

Snacka om att det är skillnad på kaffe... vi köpte ett paket kaffe från Lidl och tänkte att "den är billig och om vi har tur så smakar den go' oxå" icke sa nicke... Den stank! Och inte luktade den kaffe iallafall...


Igår vart det inte bloggande alls... jag va' så trött och tänkte ta en lugn söndag... Senare mot kvällen kom mina föräldrar med Amanda (äldsta tösen) och så hade de med sig lilla Moa!

Tusen Tack till min bror och Catta för att vi får låna deras lilla Moa!

Även tusen Tack till mina föräldrar för allt de gör och ställer upp med... jag som har enklare att skriva ner det än att säga det rakt ut!

Jag älskar ER!

Av Katta - 14 mars 2009 22:49

matpyramidensmall.jpg Jag bestämde att nyttig mat ska vi börja äta i den här familjen och regelbundna mattider... slut med småätande!

Varför denna förändringen? Man vill ju må bättre dessutom så blir man piggare, nu är jag som en zombie på dagarna... jättetrött, orkar inte göra nåt vilket är taskigt mot barnen!


Ska försöka få med mig Amanda till Friskis & Svettis om hon vill för då kan jag ta med Emelie eller Gustav med för de har barngympa samtidigt som vuxna, fungerar ungefär som "dagis"!


Men nu är klockan mycket och sängen ropar på mig så Natti Natti!

Mat

Presentation

Omröstning

Om du får tre önskningar, vad önskar du dig då?
 En miljon, singel och evigt ung
 Villa, Volvo och Vovve
 Tur i kärlek, familj, fast jobb
 Världen runt resa, fickpengar och en omgång önskningar till (men ej pengar)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens visa

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

Ovido - Quiz & Flashcards