Stressig liv bland barn och jobb!

Alla inlägg under juni 2009

Av Katta - 22 juni 2009 09:09

igentligen har jag ingen lust eller ork men det är ett måste för att få ordning på den här käften... Nu sitter jag och väntar på min morgonkaffe, har redan varit ute 2 gånger med vovvarna... och det har faktiskt varit skönt! Gubben är tvär sjuk, förkylning...


Måste berätta, igår när Gurre blev arg på TV:n och han kastade upp på soffan och sa: " i helvete heller..." och min respons " VA sa du?" "helvete oxå..." men jag hörde mina egna ord i hans mun... dax för mamma att vårda språket hemma....

Av Katta - 21 juni 2009 21:04

Här pappa får du se en kopia utav Maxi!


Av Katta - 20 juni 2009 09:18

Magen murrar... hungrig men vill ha kaffe först... vädret ser bra ut, lite soligt men ingen regn...

kaffe.jpg

Jag har surfat runt i olika webbshop-butiker som säljer fina saker till hemmet... man vill ju bställa allt men nu gäller det att hålla i hårt att inte bställa utan bara titta...

Av Katta - 19 juni 2009 12:39

Den underbara lampan lyser i himlen... är detta sant!!!??? Men iallafall ska jag städa idag, stryka kläder m m Det händer ändå inget spec idag fast det är Midsommar... lite go' mat, sill och potatis (färsk)


Snart är det dax för Moas promenad... Åååh, måste berätta, vi köpte ny sand till katten igår och jag tvättade rent lådan och la den nya sanden i... vet ni va hon gör? Ju, hon går till sandlådan för nöjesskull och gräver samt skvätter sand över hela toaletten... hmmm... Om hon ändå lärde sig att städa efter sig...

Av Katta - 19 juni 2009 12:35

Det är den värsta tiden för tikar, när de löper spec när Moa inte kan sköta sig själv men det är tur att det finns blöjor!


Catta, du behöver inte ge pengar för hennes Trosor...

Av Katta - 18 juni 2009 17:07

Nu är det dax att skriva en matlista över vad vi ska handla på Willys... Idag har vi haft roligt, ungarna och jag satt på Café Tammerfors och fikade medans Gubben va' på möte med rehab.

Sen gick vi till Zoo och köpte trosor åt Moa... hon skäms... sen kissade Gurre ner sig så det va' bara att handla ett par nya jeans på H&M till honom. Sen blev det lite olika vitaminer åt barnen, Musses Klubbhus, Gurre blev överlycklig... för han tyckte att om han äter det så blir han Musse... hmmm!

Musse_86767h.jpg

Mat
Av Katta - 18 juni 2009 16:57

Min söta brorsdotter, Trista, som har varit med om mycke när det gäller sjukdomar... lilltösen... Hoppas allt blir bra med henne!



Av Katta - 18 juni 2009 08:12

Hur firar man midsommar när man bor i "betongdjungeln" bland alla dessa dårar? Är så less... Jag vill flytta ut på landet igen... bo i lugn o ro...


Inatt satt herrskapet och lekte med invalidhissen och rökte braja... kul... för vi bor precis vägg i vägg med hissen och har vi fönstret öppet vilket vi måste nu när dottern har krupp men det gick inte för jag vill inte ha denna röklukten i sovrummet... Vad ska man göra? Vem klagar man till? Vi har gjort allt... Gubben ser rött hemma kan jag säga... Jag vill flytta till en annan lägenhet o det är NU!


Nu har man lättat på bröstet igen, ventilerat, det känns skönt! Men på midsommar så ska det regna... det blir ingen riktig midsommar om man sitter inne och äter som på landet så åt vi ute under tak och det spelade ingen roll om det regna eller om det va' fint väder!

lilla.midsommar.jpg


Mat

Presentation

Omröstning

Om du får tre önskningar, vad önskar du dig då?
 En miljon, singel och evigt ung
 Villa, Volvo och Vovve
 Tur i kärlek, familj, fast jobb
 Världen runt resa, fickpengar och en omgång önskningar till (men ej pengar)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens visa

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

Ovido - Quiz & Flashcards