Stressig liv bland barn och jobb!

Alla inlägg under juni 2009

Av Katta - 17 juni 2009 19:52

Roligt... nej! För de tillhör samma familj som redan bor här (14st) i en fyra... och ungdomarna där röker och pissar ner trapphuset ner till källaren och det stinker piss överallt!!!!

Jag vill bara fly härifrån... och nu märkte jag att Moa har börjat löpa... Ungarna är så trötta att de gnäller men vägrar att sova tack vare att det är ljust ute...

Jag och gubben har bröllopsdag på lördag, 6 år gifta och fortfarande nykära... våran drömbrölloppsresa är till Scottland. Det kanske kommer nån vacker dag... får be till Herren där uppe (om det nu finns sådan)

Av Katta - 17 juni 2009 16:10

Solen skiner, sommarväder men det kommer tydligen regna imorgon... typiskt till midsommar!

Vad blir det för mat idag? Ju klassig rätt med falukorv och potatis samt stuvade grönsaker till... hmmm... gött!

Snart blir det kanske en resa till Göteborg, vi får se! Men nu ska jag återgå till matlagningen. Min tur, Gubben har varit så duktig att han har storstädat igår... överallt! Älskar honom sååååå!

Av Katta - 17 juni 2009 09:11

Jag har blivit en bokmal... läser böcker som bara den... Jag läste en skit bra bok på 2 dagar, Den som gräver en grav, j***a bra... rekomenderar och nu läser jag en bok om legendariske Lemmy, Motorhead, men ska beställa tre böcker av Leif G.V Persson, älskar deckare...


Till hösten börjar skolan för min del, jihaa, Redovisningsekonom... intensiv kurs på 1 år! Sen har jag sökt en heltidstjänst i Uppsala och vi får se om jag får den då får jag studera på distans... håll tummarna!? I dax läget så tar jag inget för givet när det gäller jobb... ibland känns det som att de sätter ut annonser för skojs skull!

Av Katta - 17 juni 2009 09:03

Javisst Catta... gubben ska in på sjukan och träffa läkare, ta prover men det är 3 veckor kvar så under tiden så sa hon att vi ska byta kost för honom och att det va' bra att köra GI-metoden (låg) samt ingen socker för hans del... det blir svårt med hans sockerfall... sist så tappade han synen och kunde knappt prata, fick peta i han juice... sen våran kompis tog bs-prov och han hade 22... lite högt! Så vi får se om han har diabetes typ 2 som alla andra i hans släkt!

Av Katta - 14 juni 2009 10:13

litentulta.jpg

Lever i drömmarnas värld... tittar ut genom fönstret och det spöregnar... håller tummarna för min brors familj... längtar efter hösten när skolan börjar... och inte minst lottovinsten...

Ska snart börja planera matsedeln för de kommande 2 veckorna... roligt... tänkte pröva ngt nytt och inte minst nyttigt för gubben trogligtvis lider utav diabetes och måste börja äta enligt GI-modellen....

Av Katta - 5 juni 2009 09:40

Finns det ngt godare än en kopp Gevalias kaffe på morgonen, själv går jag som en zombie på morgonen om jag inte har fått kaffe och en Jompa.


När jag inte hade ngn tillgång till data så hade man mycket att skriva om och verkligen längtade efter att sitta framför datan och skriva på blogget men nu så står det tomt... hmmm...


Idag satt jag faktiskt och tänkte medans jag drack min kaffe att jag ska börja studera istället för att slappa hemma i väntan på att få jobb... tråkigt!


Sen va' jag och besökte 3:s hemsida och hittade en perfekt mobil till mig... min mobil saknar display... sönder, så att man ser inget! *snyfft*


Och va' händer idag? Jag måste städa iallafall och vika tvätten (vilket jag hatar) sen bära grejer ner till källaren sånt som vi inte vill ha här!



Av Katta - 4 juni 2009 17:22

E' det någon som har lite x-tra krafter som  man orkar ta tag i saker hemma som städa, diska, laga mat, tvätta kläder m m ... det suger just nu! Nu är man riktigt deppat igen... värker i käften sen tandläkaren drog ut en tand... Ungarna gnäller och slåss, ingenting kan någonsin gå rätt till! Jag har sökt jobb idag och hoppas att jag får ngn napp annars blir jag tokig... jag vill jobba och tjäna pengar, ge trygghet till min familj! Men näää, istället får man drunkna i alla dessa pappersformulärer, A-kassa, jobbansökningar, bidrag hit dit... orkar inte mer... Tänk om det skulle finnas en Time out-knapp som man kunde trycka när det känns som jobbigast! Allvarligt så skulle jag vara den som missbrukar denna funktion här i livet... just nu så sitter jag med min kopp med Gevalia, värk i käften... som om man hade haft en match med Tyson eller nåt! Jomppa Glitter ropar mig från balkongen!

Av Katta - 3 juni 2009 19:59

Datorn fungerar... det har hänt mycke under tiden man har varit borta... så jag vet inte riktigt var man ska börja!!!

Men iallafall tandbesvären är borta... snart får jag mina nya porslintänder, jihaa!

Livet går just nu som berg- och dalbana, men tack och lov att vi, familjen håller oss starka! Vi har fått MASSA motgångar och lyckas tillsammans gräva oss fram från alla gropar som samhället gräver åt oss! Men nu väntar min Maffia spel...

Presentation

Omröstning

Om du får tre önskningar, vad önskar du dig då?
 En miljon, singel och evigt ung
 Villa, Volvo och Vovve
 Tur i kärlek, familj, fast jobb
 Världen runt resa, fickpengar och en omgång önskningar till (men ej pengar)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens visa

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

Ovido - Quiz & Flashcards