Stressig liv bland barn och jobb!

Alla inlägg under december 2009

Av Katta - 19 december 2009 13:14

... idag blir det pizzeria på eftermiddag... gubben ska titta på fotboll med pizzabagarna samtidigt då vi ska äta pizza med familjen... det e ju tipslördag... hoppas bara storvinsten kommer hem! Det skulle inte skada oss!


Idag har vi en urgullig hund som vi tar hand om medans hennes matte o husse är i Västerås o julhandlar, man saknar bara Blondie, våran gamla Rottistik när man tittar på deras hund för hon e kopia utav henne! Lika busig, matglad och alltid i vägen... hon tror att hon e en liten knähund!!!  


Jag tror att jag ska baka idag, är sugen på mockarutor med strössel på... eller bananmuffins... men jag har inga bananer hemma och ute är det -24 grader  och solen skiner.... Imorron ska jag jobba....

Av Katta - 18 december 2009 16:33

.... va' tyst det är hemma, alla stora kidzen är borta... de små e bara hemma och min man kom hem precis.... nerverna efter jävla försäkringskassan har lugnat ner sig... pratade med soc och de skulle hjälpa på måndag  Hoppas allt ordnar sig till slut! (jag ger mig inte) idioten ska inte förstöra min familjs jul bara för att få själv bonus inför julen....


Nog om det innan jag laddar nya agretions batterier emot de... Idag blir det soft hemma, titta på "ET" med barnen och "mord i sinnet"... passar perfekt! Catta vet varför min temperament är nu som den är... eller hur!??


På söndag blir det jobb och det ska bli kul... det ska inte bli någon arbetsplats för mig resten av mitt liv inte men att tjäna x-tra cash och har något att göra på dagarna tills jag får igång min webbshop!


En kompis till mig kommer på mellandagarna och vi ska gå igenom hennes data och lägga in MS office så hon kan skriva sin bok om sin son samt jag ska visa henne en bra faktureringsprogram för hennes företag.... kul!  


Undrar bra när jag kan ta mina kära hostiga barn ut till pulkabacke för det här är jobbigt för de att visstas ute....


Sen fick jag en kul idé idag som bara kom... ska köpa en billig pall och måla den svart och limma dit en sak som gör att den blir så jävla häftig... avslöjar inget mer... sätter upp en bild när detta är klart och det är Amanda (äldsta) som får äran att ha i sitt rum....


Nu ska inte jag sitta här resten av kvällen utan ska krypa ner i soffan med min man... men först kokar jag lite Gevalia!!!  

Av Katta - 18 december 2009 09:53

... vilken härlig julklapp... min man får ingen ersättning dec månad... KUL???? Där rök våran julafton, alla klappar till barnen, allt!!! Julen e förstörd.... Jag visste att ngt ont skulle hända när allt annat gick så jävla fint...


Fan Fan Faaaaaan, säger jag!!!

Av Katta - 15 december 2009 09:37

hela familjen samlad hos oss, min bror med familj(men stora tjejerna saknas), mamma och pappa samt vi med hela familjen (2 vuxna o 5 barn)....

Fan va härligt!!!


Catta, det kommer att gå jättebra, jag lovar!!! Ni behöver varann!!!


Sen fick jag ännu gladare besked igår, nämligen utav en advokat som ringde ang. brottsoffermyndigheten.... som sagt han tyckte att det lät vansinnigt som de har hållt på och så länge med massa konstiga utlåtande... så han ville ta itu med ärendet så vi får ngn rättsida på det här!!!!  


Va' är det här??? goda nyheter hela tiden.... så man nästan väntar på bakslaget istället för njuter av det goda....


Just för tillfället mår barnen bra och i väntan på kardiologen... men det blir först nästa år!

Gubben käkar antibiotika mot inflammation i en tand och j****r va han släpper ut illa luktande gaser....   .... men nu ska jag ta mig en kopp kaffe och en riktig god macka!!!

Av Katta - 14 december 2009 12:33

...äntligen efter all dess sökande... ger resultat... finally!!!

och i Uppsala.... precis vid gågatan... det här blev den bästa julklappen...

 

Jag börjar imorron med att utbilda mig... fan va' kul! Äntligen positiva nyheter till den här familjen!

 

  Ungarna är såååå glada... att mamma och pappa har fått fasta jobb! Kristoffer hoppade upp från soffan med ett stort leende på läpparna... Äntligen får man ordning Ekonomin i familjen sen inte nog med det så har jag fria arbetstider, jag får lägga upp min schema själv... bara jag jobbar de timmarna som jag är anställd för!!

 

Så imorron kl:15.00... Uppsala here I come...

Av Katta - 14 december 2009 10:45

... det behövs verkligen!!! Men nog om det så e det jul snart... massor kvar att göra... den här tiden är värst när det gäller läkartider... man måste vänta och det är inte direkt min sak!

Idag ska jag ringa massa samtal, fixa o ordna... för se hur länge jag orkar hålla mig uppe!

Min kära har åkt till jobbet nu o jag är hemma med sjuka barn samt mig själv... haft feber o hosta+ont i halsen nu hela helgen!

Ska ta en kopp Gevalia o en jompa medans jag funderar var jag ska börja!!!???

Får inte glömma tvättstugan idag... hoppas torktumlaren funkar, har inte funkat de 2 senaste veckorna!!

Av Katta - 12 december 2009 12:55

Det har varit möten efter möten, arbetsintervjun, rehab, psykolog o spec.läkare ärligt så vet inte hur länge jag har krafter kvar... mötet i skolan tog 2,5 tim... möte på soc tog fan 3 tim... det känns som att det enda vi gör i familjen, tvingas till olika möten där vi får bevisa hela tiden att vi ÄR NORMALA o ATT LÄMNA OSS IFRED!!!! Men nej.... det duger inte!!! Vi har ingen som hjälper oss... vi har blivit lagda i en fack " människor som inte har några rättigheter utan skylldigheter"


Av Katta - 12 december 2009 12:48

...inatt blev jag väckt utav min yngsta son... "mamma, jag mår inte bra..." och så hörde jag när han kippade efter andan.... det va bara upp o hoppa, ut till balkongen mitt i natten... sen andades vi lite pulmicort o airomir, la oss i soffan båda två, kramade varann till söms... sen på morgonen när jag gick upp, frös, hostig och ont i halsen samt lungorna... täppt i näsan e jag oxå, kul!!!


Så gubben fick åka till affären tillsammans med grabbarna och jag fick stanna hemma o ta hand om "sjukstugan"... Idag ska vi baka lussebullar, pepparkakshus och pepparkakor.


Till middag blir det rotfruktgratäng med anjovis! Mums!!! Det blir kul o se va alla tycker om det!!  

Presentation

Omröstning

Om du får tre önskningar, vad önskar du dig då?
 En miljon, singel och evigt ung
 Villa, Volvo och Vovve
 Tur i kärlek, familj, fast jobb
 Världen runt resa, fickpengar och en omgång önskningar till (men ej pengar)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens visa

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

Ovido - Quiz & Flashcards