Stressig liv bland barn och jobb!

Alla inlägg under april 2009

Av Katta - 27 april 2009 17:01

Snacka om att man har varit slut... sen när man tänker va har jag gjort idag? Hmmm... totalt ingeting!!!

Jag och gubben har tittat på en film och bara degat... mensvärk och orklös samt ville bara sova bort hela dagen!


Nu är ungarna hemma så nu har man fått lite energi... Moa är den enda som får en anan att ens ta några steg ute.... fy på mig!

Av Katta - 26 april 2009 13:11

Det är som bastu på balkongen... såååå varmt (inglasat balkong) ingen skugga.... Snart kommer Gubben hem och jag ska fixa fram lite fika och smörgåsar... tungt och köra 5 timmar, sitta i en varm bil!


Tittade på Rocky Balboa igår, gamla minnen dök upp när man va' liten... pappas favorit filmer! Sen har jag suttit och tänkt hur jag vill dekorera lägenheten, måla och inreda till lägsta möjliga pris.... använda sig utav min vildaste fantasin... vad det kan nu leda till!!!!

Av Katta - 26 april 2009 09:06

betty Boop meccanica.gif

Beslutsångest vad man ska göra idag! Jag behöver städa... verkligen... men orkar göra det... "den lilla djävulen har vunnit matchen över lilla ängeln på mina axlar" ... vi får väl se om Amanda hjälper mig att städa! Imorron så är det Måndag, ungarna ska till dagis och jag... arbetslös...

Av Katta - 26 april 2009 08:45

kaffe.jpg Det första man gör på morgonen, sätter på en kanna kaffe och inte vilken kaffe utan Gevalia... Sen far man ut mot balkongen, njuter av vårvärmen och lyssnar på fåglarna... har ingen aning om vilka pippisar det är som sjunger men sommarkänslan får de blomma fram iallafall... Ekorrarna spanar man oxå in för vi har Piff och Puff här på gården och de brukar leka så vilt på morgonen...


Har suttit och tänkt mycke, saker som Amanda och jag har pratat om... Jag förstår inte en del föräldrar, det gör jag faktiskt inte... Jag har en tonåring som jag vet nån gång kommer att ha sin första fylla, prova och röka, samt ha sex för första gången med någon... Varför kan man inte vara öppen och låta henne ha kondomer i plånboken istället att stå och vakta som en höök på henne... det slutar med att hon gör allt ändå och lite till... Det vet vi alla människor som är föräldrar, hur vi va' i den åldern... Jag är så nöjd att med våran dotter så kan vi ha öppen dialog om allt, vi litar på varann!

Av Katta - 25 april 2009 15:43

Läste på en blogg om en liten som levde bara ett dygn... :( Känsligt... tårarna bara forsade ner!

Jag är glad att jag har mina livslevande och friska!

Av Katta - 25 april 2009 15:22

Snacka om att allt går "slowmotion" idag!? Jag är sugen på ngt gott men jag är mätt och mår illa... Jag har skurat toaletterna och städat köket men deppat blir man när man ser ungarnas rum hur de ser ut...


Det ska bli kul sen när mamma och pappa kommer hem från Finland, de har med sig lite möbler som jag har fått utav min moster. Fan va' jag mår illa!!!


Jag ska nog gå och vila på soffan...

Av Katta - 25 april 2009 11:35

Det doftar gött i lägenheten... Amanda kom hem oxå så snart ska vi sätta oss ner ute på balkongen och äta Choklad Cheesecake, mums!


Sen efter rast och vila så blir det skura toaletter... såg att katten har slaktat en till toarulle i toaletten, makalös!


Det va' så roligt igår när jag och gubben va' ute och handlade så hade man ju allas ögon på sig som vanligt och då kommer man själv med dessa sköna kommentarer till dessa människor att "de inte har nån TV hemma" Det brukar hjälpa.... hahahahaa.... Vi satt där utanför Willys i väntan på våran chafför, alla dessa människor som gick förbi oss, man kunde kartlägga deras vardagsliv hur lätt som helst, tex ett par, likadana kläder på båda, hmmm, tråkig liv, sådana människor som sitter vi köksfönstret och tittar på sina grannar vad de sysslar och va' de handlar... griniga på allt och alla! Sen har vi de sk hundälskarna som vet allt och kan allt om hundar, bestämmer sig att gå ut med hunden men tar bilen istället för att promenera till hundrastgården och  stannar på vägen hem på Willys och storhandlar mat, medans de är inne i affären bland alla dessa människor där det är svalt och skönt lämnar de den stackarn i en kokhet bil som är dessutom parkerat där solen skiner... Så igår hade man storlust att slå in rutan på bilen och ta ut denna söta Amstaff... Men men...

Nog om andra dax för mig att ta ut den berömda kakan från ugnen!

Mat
Av Katta - 25 april 2009 09:14

Nu har vi ätit klart frukosten, jag och de små, pratade med gubben också i telefon... saknar han så mycke!

Snart blir det bakande här i köket, ska börja plocka lite saker i ungarnas rum, tvätta mattor m m... Hur orkar jag? Hmmm... det vet inte jag äns själv men vi får se när ryggen säger ifrån! Ska ringa senare till Mio och fråga om de har överdrag till soffan som vi har hemma, vill ändra på utseendet lite!

Jag är så sugen på en vit men det går inte när man har barn... Nu sätter jag igång med mitt städandet efter jag har tittat på nyheterna på TV.


Mat

Presentation

Omröstning

Om du får tre önskningar, vad önskar du dig då?
 En miljon, singel och evigt ung
 Villa, Volvo och Vovve
 Tur i kärlek, familj, fast jobb
 Världen runt resa, fickpengar och en omgång önskningar till (men ej pengar)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens visa

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

Ovido - Quiz & Flashcards