Stressig liv bland barn och jobb!

Direktlänk till inlägg 25 april 2009

Bakat...

Av Katta - 25 april 2009 11:35

Det doftar gött i lägenheten... Amanda kom hem oxå så snart ska vi sätta oss ner ute på balkongen och äta Choklad Cheesecake, mums!


Sen efter rast och vila så blir det skura toaletter... såg att katten har slaktat en till toarulle i toaletten, makalös!


Det va' så roligt igår när jag och gubben va' ute och handlade så hade man ju allas ögon på sig som vanligt och då kommer man själv med dessa sköna kommentarer till dessa människor att "de inte har nån TV hemma" Det brukar hjälpa.... hahahahaa.... Vi satt där utanför Willys i väntan på våran chafför, alla dessa människor som gick förbi oss, man kunde kartlägga deras vardagsliv hur lätt som helst, tex ett par, likadana kläder på båda, hmmm, tråkig liv, sådana människor som sitter vi köksfönstret och tittar på sina grannar vad de sysslar och va' de handlar... griniga på allt och alla! Sen har vi de sk hundälskarna som vet allt och kan allt om hundar, bestämmer sig att gå ut med hunden men tar bilen istället för att promenera till hundrastgården och  stannar på vägen hem på Willys och storhandlar mat, medans de är inne i affären bland alla dessa människor där det är svalt och skönt lämnar de den stackarn i en kokhet bil som är dessutom parkerat där solen skiner... Så igår hade man storlust att slå in rutan på bilen och ta ut denna söta Amstaff... Men men...

Nog om andra dax för mig att ta ut den berömda kakan från ugnen!

Mat
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katta - 17 mars 2010 16:35

Någon har gjort en nr 2 i källaren precis nedanför trapperna... vi hade ju nog med pisseriet men det här tar priset!!! Fy fan, va' äckligt!   Nog om det så har jag iallafall lagat färdigt maten och det bidde Minestronesoppa idag... gött! Det lukt...

Av Katta - 17 mars 2010 10:42

Snacka om att det har blivit dammigt i lägenheten... det va ca 3 dagar sen jag dammade sist och nu hittade jag dammråtter igen... blir galen... just nu så tar jag en liten paus... vila ryggen... Jädrans solen är framme, imorse så snöade det här... sn...

Av Katta - 16 mars 2010 11:47

Tog en lång och härlig promenad med Moa just för att rensa mina tankar och samla kraft inför stora OP som Gustav ska genomföra i Göteborg.... Jag har dessutom öppnat en egen Bloggsida där jag kommer att skriva bara om hans vardag tom efter OP lite so...

Av Katta - 8 mars 2010 12:30

... vi hade brossans o Cattas barn här i lördags och våra barn=7 st, fom 11 år tom 1,5 år... puh!!! va jag va' trött på kvällen.... men det gick galant ändå... Gustav kommer nog att vara våran sista, the last-baby... hahaha Idag så har jag haft lit...

Av Katta - 5 mars 2010 10:22

Försöker jag skriva i bloggen men alltid e det ngn som stör eller vill spela.... nu e iallafall lungt hemma, Gustav på dagis, stora barnen på skolan men Emelie är hemma pga hostan.... Hon leker så lungt i köket, hennes favvo plats! Gårdagen tillbri...

Presentation

Omröstning

Om du får tre önskningar, vad önskar du dig då?
 En miljon, singel och evigt ung
 Villa, Volvo och Vovve
 Tur i kärlek, familj, fast jobb
 Världen runt resa, fickpengar och en omgång önskningar till (men ej pengar)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens visa

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

Ovido - Quiz & Flashcards