Stressig liv bland barn och jobb!

Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Katta - 17 mars 2009 17:00

Det har varit varmt och fint väder hela dan... Moa och jag har varit på långa promenader idag ute i solen!


Nu är jag så mätt så jag orkar knappt skriva... jag har luskat lite på blocket om de har några fina våningssängar till killarna.... Amanda kommer inte hem idag, hon ska till sin kompis och sova över! Så det blir inte att flytta rum nu inte, behöver hennes hjälp till det!


Nej, nu tar jag min nya Jotex-katalog och hoppas i soffhalmen och studerar samt drömmer att man våre en miljönär!


Av Katta - 17 mars 2009 14:30

30_fiskpinnar_originalet_750_g_large.jpg

Det blir fiskpinnar med stuvadspenat och potatismos...

Barnens favorit mat och gubbens!

Vi får se om gubben orkar äta nåt för han är "förkyld"... ja, ni vet tjejer när killarna är sjuka så ligger de nästan för döden! Så nu kokar jag Te åt han, får se om det hjälper mot hans hals!!!

Mat
Av Katta - 17 mars 2009 12:52

Alla kändisar snackar så jävla mycket om djurplågeri hit och dit... men varför bär de en pälsjacka??? Det kan man undra!! Men skit samma om den är falsk eller äkta man ska väl stå för det man säger....

Det kallar jag dubbelmoral! Idioter... sen har de skapat den trenden som att man ska köpa småhundar och stoppa de i handväskor... hmmm...

Vi har en granne här i närheten som har 2 st Chihuahuahundar och hon sa till mig så stolt att "du vet de här hundraserna i Stockholm är en trend nuförtiden" ...hmmm... I know... är ingen infödd bonde utan kommer själv från Stockholm och har bott i Enköping 2 år nu... Knäpp!

50167115.chihuahua_pups_3838.jpg

Av Katta - 17 mars 2009 11:51

Bytte gardiner i köket så att vi fick lite ljus i köket då såg man alla skåpluckor hur skitiga de va'!!! Bläk, säger jag bara...

Medans jag bytte gardiner så fick jag en oönskad medhjälpare, MissD, hon skulle bara ta tag i mina händer och rivas och bitas m m inte nog med det så började hon hänga på gardinerna vilket inte va' så roligt... Nu tar jag en paus från skurandet och tänkte vänta in kaffet innan jag ska sätta mig ute på balkongen!


Det är roligt att städa när man får göra det i lugn o ro samt i sin egen takt, ingen stress... men så fort barnen sätter igång då är det som att släppa ner en handgranat i lägenheten.


Imorron så går jag och Amanda till Ö&B och handlar målarfärg samt förbi Jysk och handlar en överkast till våran säng (såg att de hade billigt)

Av Katta - 17 mars 2009 08:52

Va' det någon som såg programmet igår? Om tjen som köpte hästar bara för att få en "sällskapshäst" till sin häst! Men i självaverket så ägde hon en slakteriverksamhet där hon slaktade dessa fina djur utan orsak, bara för pengarna skull! Hon hade även ljugit om sin egen häst (hade ingen) ljugit om att hon bodde på en gård, vilket hon inte gjorde och skrivit kontrakt iallafall med en utav hästägarna, att om hon någonsin skulle sälja hästen eller överhuvutaget inte ha kvar henne va' hon tvungen att kontakta förra ägaren för då skulle hon ta tillbaka henne! Vilka idioter det finns...

1o4zm1.jpg

Hoppas verkligen att slakteriet går under samt att man skärper till med lagarna när det gäller hästar!

Av Katta - 17 mars 2009 08:11

vaeldigt_troett_katt_1.jpg

Dagen börjar med en kopp Gevalia och en cigg så klart... rastat Moa och gjort ordning frukost till Emelie och Gustav!

Båda är hemma pga hosta och lite feber, själv känner man oxå att nåt är på gång i den här kroppen oxå!


Igår såg jag en trailer utav en ny film som kommer "Marley & Jag", det är ett måste att se... jag ska försöka att planera något mysigt åt mig och gubben att vi ska ta en kväll och gå titta på film samt äta på restaurangen!

Presentation

Omröstning

Om du får tre önskningar, vad önskar du dig då?
 En miljon, singel och evigt ung
 Villa, Volvo och Vovve
 Tur i kärlek, familj, fast jobb
 Världen runt resa, fickpengar och en omgång önskningar till (men ej pengar)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens visa

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

Ovido - Quiz & Flashcards