Stressig liv bland barn och jobb!

Alla inlägg under mars 2009

Av Katta - 26 mars 2009 15:06

Det va' underbart att promenera till ICA Maxi och ta en latte och bara sitta ute i solen och njuta... sen fortsatte vi till Willys... Gubben sa att han kunde stanna ute med Moa och att jag skulle in och handla, visst! Jag handlade ganska mycke men det gick åt 600:-, 3 fulla pappåsar... det jag inte tänkte på va att vi skulle promenera hem oxå.... Ajdå!


Av Katta - 26 mars 2009 11:42

Gubben, jag och lilla Yoda ska iväg en liten stund... måste få lite friskluft och handla lite mjölk och sånt från Willys!


Av Katta - 26 mars 2009 09:20

Äntligen får min lilla flicka glasögon så hon kan se och bättrar hennes balans... För er som inte vet vad vi har gått igenom med Emelie under hela hennes uppväxt så ska jag berätta lite kortfattat:


Min graviditet va' helt normal, hon föddes 27/11/2003 på Karolinska Sjukhuset, hon va' 49cm lång och vägde 2800g nästan som en förtidigfödd, allt gick bra med henne i början, jag kom igång med amningen bra men bröstmjölken tog slut efter 1,5 mån. När hon blev 2 mån vart hon sjuk för första gången, förkyld och febrig va' lill-loppan som Barnmorskan kallade henne när hon föddes men iallafall så fick vi åka in till Uppsala Akademiska sjukhuset för hon slutade äta samt hade väldigt jobbigt att andas. Vi fick Diagnos RS-virus... Jag låg på sjukhuset tillsammans med henne i 2 veckor. Hon fick sondmatning, syrgas och hade massa aparaterinkopplade på henne. Vi låg på isoleringen... det va' en jobbig tid! När vi väl fick åka hem fick hon inhalator och massa mediciner men det tog ca 1 vecka så va' vi där igen och fick stanna kvar. Efter 3 månader så började Emelie sjukgymnast, överläkaren på spec. läkarmottagning konstaterade att Emelie har fått en biverkning utav RS-viruset. Det va' fel på hennes ben, hon kunde inte stå utan hon ställde sig på tårna, hon började gå på knäna och sprang på knäna. Hon blev sen på grovmotoriken men blev duktigast på finmotoriken istället. 14 mån efter Emelies födsel så föddes lillebror Gustav, Gustav föddes med ljumskbråck som skulle opereras, Det oxå tänkte man, när Gustav blev 1 år så hade Emelie fått sin första omgång av Botox i vaderna (8st sprutor) Det va' en Magiskupplevelse för hela familjen, Emelie kunde stå upp som en normal 2-åring då började hon och Gustav träna tillsammans, Att-Lära-och-Gå... Efter 3 månader och med massa träning med henne så lärde hon sig att gå och då va' det dax med nya Botox-sprutor! Nu ska jag ta en paus med skrivandet annars får jag en kramp i fingret.

Av Katta - 26 mars 2009 08:42

Vaknade imorse med ilande tandvärk men jag drar mig ifrån att gå till tandläkaren... Det kostar så j***a mycket! Ibumetin är den bästa mot tandvärk...

Samtidigt som jag lämnade ungarna till taxin så tog jag en prommis med lill-Yoda... En riktig busfrö... en 20 min promenad med henne och man känner sig laddad för idag... Snart är det min sons födelsekalas, han fyller hela 4 år, så stolt är han... Han blir en storkille nu!


Av Katta - 25 mars 2009 20:25

Inte för mig men till min stora tös Amanda... vi får hålla tummarna så att hon får det!!!

Då tror jag att hon kommer att bli den lyckligaste tjejen... Det här är i Göteborg men lite resande är bara kul då kan Mormor åka med henne och umgås med henne samt stötta henne om inte jag kan alltid åka med!

Nu gäller det bara att hålla i tummarna för henne!


Av Katta - 25 mars 2009 17:29

Idag blir det Spaghetti á la Mig... Gött som fan! Serveras samtidigt med färska grönsaker som ungarna älskar (de små) inte stora barnen!


Så, Smaklig Måltid!

Mat
Av Katta - 25 mars 2009 15:52

Moa sitter i knät på mig och sover medans jag skriver... promenaden nyss tog på krafterna... Det har varit så fint väder ute, hela dagen faktiskt... ungarna kom hem precis från dagis... ska börja laga mat snart!

Moa ska få lite "Cesar" istället för torrfoder... katten är lite avundsjuk på Moa... så nu äter hon oxå "Cesar"... hmmm... hon vet inte om hon är en katt eller en hund!

Av Katta - 25 mars 2009 08:35

Vakna tidigt imorse, kl:06.00, uppe före tuppen... då gällde det bara att koka en kopp kaffe så man vaknar till liv... ta nya kläder för barnen, packa deras väskor, fixa ordning frukost åt de...


Nu har de äntligen åkt till dagis med taxin och jag och gubben ska ha ett stort val idag, nämligen vilken skola Emelie ska börja på hösten? Redan... och Gustav ska flytta närmare vårat hem, nu går han på samma dagiset/förskolan som Emelie och det är på andra sidan av "byn"... Det lutar mot det hållet att vi flyttar Gustav närmare oss... Det är svårt...


Det va' skönt och gå morgonpromenad med Moa alias Yoda... dels så blev man piggare och fick en känsla av att... visst finns det hopp och liv samt rörelse i den här kroppen oxå!

Presentation

Omröstning

Om du får tre önskningar, vad önskar du dig då?
 En miljon, singel och evigt ung
 Villa, Volvo och Vovve
 Tur i kärlek, familj, fast jobb
 Världen runt resa, fickpengar och en omgång önskningar till (men ej pengar)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens visa

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

Ovido - Quiz & Flashcards