Stressig liv bland barn och jobb!

Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Katta - 15 februari 2009 23:18

Knappast, har massa kvar men det är sånt som ska till förrådet som finns kvar... när lönen kommer då blir det "måla måla måla" väggar... tål ej se gult, är allergisk mot det!

Nu sitter jag här framför datan och har gjort färdigt familjens nya budget inför nästa månad= en månadsbudget!

Bara för att se hur bra vi kan hantera och spara pengar... det ska bli spännande och se!!! ;)

Jag säger så här: Jag kommer att sätta mål och de målen är att vi ska kunna behärska pengar fast man har suget att kanske äta ute eller köpa ngt x-tra osv...

....Men "Jompa och Gevalia stays" ....

I den kategorin så sparas det inte... men iallafall mamma skickade en liten hälsning från Finland (Suomi) och berättade att farsan hade drömmar att bli NHL-spelare och satte på sig skidskor men det gick inte så bra... så att mamma sa att han får nöja sig med att "sälja" biljetter istället!!! *asg*

Min favorit John Blund när jag va' liten...

Natti, Natti...

Av Katta - 15 februari 2009 17:35

stada.jpgSå här har vi haft det idag, ungarna och jag medans gubben har varit i kompis garage och hjälpt honom!

Av Katta - 15 februari 2009 15:36

Hade inget annat att göra än att rulla tummarna, sysslolös men så kom jag på en bra idé... de små byter rum med Stoffe så att Stoffe och Emil kan dela rum tillsammans! Till en början va' det en lysande idé... Emelie och Gustav hjälpte mig att bära deras saker till nya rummet men VA' MYCKE GREJER!!!!! Det tar aldrig slut! Va' tvungen att vila ryggen och ta en Gevalia-stund för mig själv!

Efter det här så lovar jag att den som stökar eller gnäller att de inte har några leksaker, bryter jag ihop....

Nu är jag "överbefälhavaren" och kommer att sätta upp en regel-tavla på väggen!

Nu har jag ungefär 3/4 delar kvar att städa, OK! Man måste se positivt det blir rent!!!

Av Katta - 15 februari 2009 11:21

Schaefer.jpgGerman Shepard från USA... De har bokat en valp, en hane som deras första schäfer, Maxi! En underbar hund, va' överallt med pappa...

Moa (Mobsen) kommer att få en stor kamrat som hon får dela upp uppmärksamheten med!

Av Katta - 15 februari 2009 11:02

Gevalia och jag, vi har våran speciella stund här på morgonkvisten tillsammans med den andra trogna vännen, John Silver!

Det längsta jag har klarat av att vara utan både och är 4 dygn... humöret va' inte på topp heller!

Kaffe2.gif180px-John_Silver_Cigarettes.JPG

Dax för påfyllning!!!

Presentation

Omröstning

Om du får tre önskningar, vad önskar du dig då?
 En miljon, singel och evigt ung
 Villa, Volvo och Vovve
 Tur i kärlek, familj, fast jobb
 Världen runt resa, fickpengar och en omgång önskningar till (men ej pengar)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens visa

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

Ovido - Quiz & Flashcards