Stressig liv bland barn och jobb!

Alla inlägg under februari 2009

Av Katta - 4 februari 2009 20:49

Medans jag hade lämnat kidzen på dagis idag så tänkte jag gå till arbetsförmedlingen och skriva in mig eftersom man har 14 dagar på sig att besöka arbetsförmedlingen om man har registrerat sig via nätet som jag gjorde. Då tänker man så här, när man inte har jobb då kan man faktiskt ta sig dit på morgonen, kl:8.00 men nej! De öppnar inte först kl:10.00.... Då tänkte jag så här, om man nu ska vara aktiv arbetssökande inte fan behöver man sovmorron... eller!!?? När jag va' där så va' kl:8.30 under tiden vad skulle jag göra då, promenera hem? sen tillbaks? Jag hatar att vara utan jobb!!!

Av Katta - 4 februari 2009 20:43

Vi fick våran Digitalbox idag med alla Disneykanalerna, Tack Gode Gud!!!! Gustav har tittat på Musses klubbhus och små einsteins, han har varit sååååå lung! Inga utbrott idag......


Av Katta - 3 februari 2009 12:47

Gevalias kaffe är bäst... sitter framför dataskärmen och dricker min ljuva kaffe... "när man får oväntat besök.."

Nu när man är hemma så finns det mycke att göra men vet inte riktigt vart jag ska börja nånstans... plocka upp saker gör jag hela tiden men man vill ju ha snyggt runt omkring sig som tex måla om eller tapetsera vad som helst... Jag hatar gula väggar tex, när vi flyttade in i villan så hade de målat gult ta mig fan överallt och mossgrönt samt terracotta, bläk...

Då målade vi om... blev fint ett tag sen var det dax att flytta till lgh! Vad såg jag här, ju, gula väggar IGEN... så nu har jag bestämt mig att nougat ska det bli... fram med målarfärg och pensel, nu när jag inte har jobb...


Av Katta - 3 februari 2009 11:36

Jag va' och handla mat igår med Gurre... Aldrig mer säger jag!!! Jag tänkte, "Det kan vara roligt och bara shoppa med mamma och hjälpa plocka grejer till vagnen..." tji fick jag... fick springa efter han hela tiden... muta han med godis, riskakor och fan hans moster.... Nästa gång NO KIDZ med säger jag bara!

Av Katta - 1 februari 2009 18:54

Jihaaa, Beck kommer ikväll kl:21.00 på TV 4... på onsdag får vi våran box som man får gratis när man flyttar in i lägenheten men någonstans hade hyresvärden glömt oss... vi har haft bara 1:an, 2:an och 4:an att titta på... jag har missat Desperate Housewifes m m men iallafall idag kommer Beck!!!


"ska du ha en stänkare?" som grannen säger till Beck... *asg* nu är målet att få alla barn i säng kl:20.00 så att gubben och jag får lung TV-kväll!

beck14_m.jpg

Av Katta - 1 februari 2009 11:58

Visst säger det sunda förnuftet att man städar efter sig i en tvättstuga när man vet att efter mig så kommer det en annan som ska tvätta sina kläder men NEJ inte här blir så j***a arg varje gång jag ska ha tvättstugan... Då får man en fundering, hmmm... då ska jag oxå lämna skiten efter mig för då slipper jag städa både före och efter!!??

tvattstuga.gifNu har jag tvättstugan på onsdag och då får vi se om denna person som är före mig har städat efter sig

Av Katta - 1 februari 2009 10:48

Storstäda, alltid lika kul... finns det några knep att lära ungarna att låta bli ta ner saker, kasta godispapper på golvet m m Det blir en evighets plockande varje dag... man får alltid citatet från ungarna "Det va' inte jag, det han/hon..." Det är väldigt svårt och plocka upp det ändå man måste alltid ha en syndabock!

Men iallafall så är det skönt att min bättre hälft har blivit en riktig pedantnisse, det gillar jag! Men nu ska jag sätta igång och städa toaletterna, sitter jag här så blir det aldrig av... :)

stada_1183496330_1206308095_3724101.jpg

Av Katta - 1 februari 2009 10:22

I fredags så va' jag riktigt på hugget, ringde runt till myndigheter vilket alltid är så roligt... men den här gången faktiskt fick vi positiva saker.... vilket gläder mig!

Kommande vecka så händer det mycket... har massa ärenden som jag måste ta itu med:

  • Ringa dietisten
  • Ringa till spec.barnläkaren om Gustav (som troligtvis lider utav ADHD)
  • Ringa till arbetsförmedlingen
  • Lämna inkostuppgifter till FK
  • Ringa kommunen ang taxi till Emelie
  • Ringa och boka tid till guben så han kommer till sin sjukgymnast...

Sen har vi ett möte på måndag oxå! Men det händer mycket i den här familjen måste jag säga... massa läkarbesök bara står på rad och väntar!

Tänk om vi hade bott i USA, då hade väl ingen föräkringsbolag velat ha oss...hihihii... Bara det att Emelie har fått i 2 omgångar Botox i bena, totalt 16 sprutor och ni vet hur mycke EN kostar om man skall spruta sånt i ansikte och se ut som en gummianka i 3 mån...

Presentation

Omröstning

Om du får tre önskningar, vad önskar du dig då?
 En miljon, singel och evigt ung
 Villa, Volvo och Vovve
 Tur i kärlek, familj, fast jobb
 Världen runt resa, fickpengar och en omgång önskningar till (men ej pengar)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens visa

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

Ovido - Quiz & Flashcards