Stressig liv bland barn och jobb!

Alla inlägg under februari 2009

Av Katta - 20 februari 2009 14:38

Idag kommer Emil & Stoffe hem, de har varit borta så olänge så att det ska bli roligt att se de!

Sen blir det sängar "nya" till de idag med från jysk! En klätterställning till MissD ska vi ha oxå, kanske slipper att hon hoppar upp till bokhyllan och puttar ner saker... Men nu är det dax för den berömda "rasten", Gevalia&Jompa! I'll be back!

Av Katta - 20 februari 2009 14:30

Man fick en återblick tillbaka i tiden när man va' yngre då jag och min man träffades för första gången (15 år då) det va' ett tag sen.... och då hade min man en väldig speciell katt som hette Gustaf... Nu hittade jag Emmis katter på blogget.... jag tappade hakan...det va' kopior utav Gustaf!

Jag visade för min man "titta älskling, jag har hittat Gustaf" han i sin tur fick rysningar i kroppen... och vi bestämde oss att MissD behöver en kamrat.... Så i mars vi far till Göteborg! Det är bestämt!

Av Katta - 20 februari 2009 10:34

Jag och min kära Gevalia-kopp i andra handen samt min trogna "vän" John Silver i den andra ute på balkongen... finns inte bättre! Idag är det Fredag och det betyder "Action" på gårdsplan...hahahaaa...Ungdomarna har inget annat för sig än att röka och stå framför porten samt göra livet surt för andra!

Av Katta - 20 februari 2009 09:20

Nu är MissD iallafall avmaskat.... Ingen våld eller tvång utan det har gått sååå smidigt att blanda ner medicinet i maten!

Hon är verkligen en lustig katt... Hon gillar inte att gå ut (fast hon har varit utekatt innan) Hon bokstavligen leker med ungarna men man märker oxå att hon saknar en kamrat eftersom hon förlorade Hanibal!

Det går inte en dag att barnen inte frågar efter honom, Emelie är så ledsen att Hanibal är i himlen och att det va' hennes hund! Och detta kallar samhället runt oss att han va' aggressiv "kamphund".... (Vi saknar dig Gubben)

Av Katta - 20 februari 2009 09:14

Gurre fick blixten McQueen- pussel iförrgår och jag och Amanda har laggt pussel med honom ...typ...hundra ggr!

Nästa gång så köper jag en pussel som är tusen bitars så det tar lite tid att göra den...

Men han är så söt när han kommer fram till mig eller Amanda och vrickar på huvudet "Snälla du hjälpa mig".... Men andra sidan så är det ganska roligt att han konsenterar sig på att lägga pussel!

Av Katta - 19 februari 2009 23:14

John Blund... han sitter på min kudde och ropar på mig men innan jag går till honom så måste jag faktiskt suga musten ur min gode kamrat , John Silver!

Annars för er allihopa... natti, natti! Mer reading imorron! Jag måste nog få hjälp att putta ner den lilla djävulen som sitter på min vänstra axel att låta den oskyldige skyddsängeln att ta över kommandot imorgon så att det händer något här hemma... (städa alltså)

Av Katta - 19 februari 2009 21:57

Dagens maträtt va' Pytti Panna á la Mig!(senapsstuvad)

Tärnade potatisar

rivna morötter

Harricots vert

lök

korv

köttfärs

Färsk persilja (strö över innan servering)

Grädde och blandat med senap


Fy f**n va' gott!

(mer detaljerad behövs inte skriva...)

Mat
Av Katta - 19 februari 2009 21:44

Det kommer att bli en rolig utmaning på måndag... "Emelie sitter och sjunger om sin pappa att det blir mörkt om natta"

Det stora frågan är, ska jag gå och shoppa nya kläder... oops! när gjorde det senast! Låt oss räkna! hmmm.... 4-5 år sen kanske... det är illa men barnen går före, men ung och vacker är jag fortfarande.... det tyckte iallafall busschaffören igår, han trodde att jag va' lika gammal som Amanda... Tusen rosor till busschaffisen!!!!

Men det fanns totalt nothing här i Enköping som jag föll för förutom handväskan, vill ha! Catta & Kim kommer kanske på onsdag nästa vecka och Catta hade kläder till mig, julafton! Vi får hålla tummarna att jag kommer att få stanna på den här arbetsplatsen lite längre kanske bli fastanställd! Who knows? Vet ni va' det är för tid? Ju, min Gevalia stund... jag vet va' ni tänker...stackare kan inte sova inatt... tji fick ni... för det kan jag! Är immun mot koffein!

Presentation

Omröstning

Om du får tre önskningar, vad önskar du dig då?
 En miljon, singel och evigt ung
 Villa, Volvo och Vovve
 Tur i kärlek, familj, fast jobb
 Världen runt resa, fickpengar och en omgång önskningar till (men ej pengar)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens visa

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

Ovido - Quiz & Flashcards