Stressig liv bland barn och jobb!

Alla inlägg under februari 2009

Av Katta - 24 februari 2009 15:20

Det finns saker som man själv vill ändra på och organisera så att det blir enklare för andra oxå att hitta saker tex... men det går inte eftersom är inte fastanställd där och det blir lite känsligt att börja röra i grytan efter andra dagen!

Men jag ska jobba i 2 veckor till och vi får se om de behöver mig längre eller...

Av Katta - 23 februari 2009 16:18

Bläääk... säger jag bara... en stor besvikelse... Jag köpte en sån på stationen medans jag väntade på bussen, svinhungrig va' jag oxå samt frös häcken av mig (det va' inte klokt av mig att köpa en kalldricka)


Av Katta - 23 februari 2009 15:25

Jag vaknade kl:06.00, gick upp gjorde ordning kaffe, tog med en kopp och satte mig i balkongen med Jompa Glitter... vilken uppvakning... fyllde på lite mera kaffe och satt framför TV och kollade på nyheterna på TV4... på med krigsmålningen och kläderna sen va' det bara att fara åt bussarna... När jag väl kom till "nya uppdraget" så va' det bara att sätta igång... ingen introduktion eller genomgång av rutiner....

Av Katta - 22 februari 2009 16:20

Igår så kom det en Disney-film och ungarna satt och titta på den, stackars Gurre han va' så inne i filmen att han började gråta för det handlade om en lejonunge och hans pappa som bodde på Zoo och de tog bebisen ifån pappan och där bröt han ihop så man fick trösta honom skit länge, stackaren!

Av Katta - 22 februari 2009 16:15

Det bara snöar och snöar, stora snöflingor, så det blir barnens favorit soppa idag som jag har gjort själv, Grönsakssoppa med färsk timjan.... Så jäkla gott! Tänk att våra barn tycker om det men det är dagens sanning och man är glad för det!

Idag har det inte blivit så mycke skriverier pga dataintrång, ja, våra barn! De vägrar att gå ut, vill bara vara inne och spela data!

Men nu ska jag gå och fortsätta med soppan för jag börjar bli hungrig!

Mat
Av Katta - 22 februari 2009 09:13

Imorron, då gäller det! Första dagen på nya jobbet... hoppas allting rullar på smidigt... Så idag ska jag ägna min tid att gå igenom alla räkningar som ska betalas och jämföra hur vi ligger ekonomiskt till med budgeten... Hoppas jag har några fina kläder som jag kan ha imorron...


Men beställningen väntar jag på naglarna... Frågade Amanda om hon ska vara min försökskanin men svaret fick jag "NEJ" .... hmmm!



Av Katta - 22 februari 2009 09:07

Vaknade utav en doft av Gevalia, min kära "husmor" (gubben) hade kokat kaffe... så det va' bara att ta sin kopp och på med jackan och riktning mot balkongen! Där satt vi bland "frisk"-luft och Jompa i ena handen och Gevalia i andra!

Vi satt och studera texterna i cigg-paketen, "man åldras snabbare, sämre fertilitet m m" Inget av det stämmer, 5 barn och alla dessa fina kommentarer som man får om åldern!

Av Katta - 21 februari 2009 14:25

Tog en liten "powernapp" på soffan, snacka om att man är helt borta när man vaknar... nu är det dax att laga mat för familjen och ta en kopp Gevalia!

Presentation

Omröstning

Om du får tre önskningar, vad önskar du dig då?
 En miljon, singel och evigt ung
 Villa, Volvo och Vovve
 Tur i kärlek, familj, fast jobb
 Världen runt resa, fickpengar och en omgång önskningar till (men ej pengar)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Dagens visa

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

Ovido - Quiz & Flashcards